Østsjællands Museum

Handelsbetingelser

Firmaoplysninger 

Østsjællands Museum
CVR 46151216
Rådhusvej 2
4640 Faxe
E-mail: museum@oesm.dk

www.oesm.dk sælger adgangsbilletter og billetter til guidede ture på museer under Østsjællands Museum.

Betaling

Østsjællands Museum modtager betaling via følgende betalings- og kreditkort: Dankort, VISA og Mastercard.

Beløbet hæves på dit kort, når en e-mail med ordrebekræftelse og billetter sendes fra billetsystemet e-billet. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Levering og billetter

Du får dine billetter leveret via e-mail. For at modtage dine billetter skal du have en gyldig e-mailadresse. Du behøver ikke printe billetten, men kan blot oplyse navn og telefonnummer i receptionen ved ankomst.

Fortrydelsesret

Køb via oesm.dk og dertilhørende billetsystem er bindende, når købet er godkendt, og betaling har fundet sted. Der er ikke fortrydelsesret på billetter jf. Forbrugeraftalelovens § 18, stk. 2, nr. 12.

Gruppeture med egen guide/Escape Room skal afbestilling senest 7 dage inden arrangement for refundering af det fulde beløb.

Køb af årskort

Det er ikke muligt at købe årskort via oesm.dk. Årskort købes i stedet på de fysiske museer. Årskortet er personligt og må ikke anvendes af andre end den, hvis navn står på kortet og kan således ikke udlånes eller overdrages til andre. Årskortets gyldighed fremgår af kortet. Se alle fordele på https://www.oesm.dk/aarskort/

Benyttes årskortet af andre end den, hvis navn er på medlemskortet, kan det inddrages, og der kan kræves betaling for entré.

Refundering

Ved aflysning af et arrangement bliver du kontaktet af Østsjællands Museum. Om muligt ombyttes billetterne til et andet arrangement. Ellers refunderes billettens pris. Tilbagebetaling sker til det kreditkort, som er anvendt ved købet. Omkostninger som forsendelses-, ekspeditions-, ordre- og billetgebyr refunderes ikke.

Aflysning

Et arrangement er aflyst, hvis det ikke gennemføres.

Ændringer i program, dato eller delvis gennemførelse m.v. er ikke en aflysning, og billetterne til arrangementet refunderes normalt ikke. Læs evt. information om arrangementet.

Reklamation

Reklamationer i forbindelse med arrangementer, ture, adgang og billetkøb bedes rettet til museum@oesm.dk

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til museum@oesm.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, via www.forbrug.dk.

Du kan også anvende EU- kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Gebyrer

Gebyrer på billetkøb online fremgår tydeligt i forbindelse med det enkelte billetkøb. Der er ikke forsendelsesgebyr på levering af billetter leveret til din e-mailadresse.

Dokumentoplysning

Dette er 1. version af Østsjællands Museums handelsbetingelser skrevet 20. maj 2025. Dokumentet opdateres løbende ved væsentlige ændringer i lovgivning.